Asigurare de călătorie

Află mai multe despre asigurarea medicală de călătorie

Ce este asigurarea de călătorie?

Atunci cand planuiesti sa calatoresti in strainatate in scop turistic, pentru a studia, a munci sau a participa la diverse competitii sportive, este bine sa ai in vedere si faptul ca pot exista situatii neprevazute care sa-ti afecteze sanatatea, iar in astfel de situatii cheltuielile aferente nu trebuie sa se regaseasca printre grijile tale.

Ce trebuie să știi despre asigurarea de călătorie?

Asigurarea de calatorie acopera cheltuielile medicale efectuate exclusiv ca urmare a unei urgente medicale suferite de Asigurat, precum si cheltuieli de repatriere.
Principalele cheltuiele medicale acoperite sunt urmatoarele:

  •  tratament ambulatoriu;
  • medicamente si materiale sanitare;
  • spitalizare;
  • proceduri de diagnosticare;
  • interventii chirugicale de urgenta;
  • serviciile de ambulanta.

Află mai multe despre daune și asigurarea medicală de călătorie

Ce fac în caz de daună?

In caz de accident sau imbolnavire neasteptata, veti lua urgent legatura cu centrul de alarma al societatii de asistenta turistica ( indicat pe polita ) si veti furniza datele din polita dvs. de asigurare.

Daca nu aveti posibilitatea sa contactati telefonic centrul de asistenta indicat pe polita inainte de a consulta un medic sau de a merge la spital, va trebui sa telefonati de indata ce este posibil.

In oricare caz veti prezenta medicului sau personalului medical polita de asigurare.

Pretentiile de despagubire trebuie prezentate in scris la societatea de asigurari cel mai târziu in termen de 15 zile de la terminarea tratamentului sau transportului la domiciliul stabil sau, in cazul decesului, dupa transportarea corpului neinsufletit/inmormântare.

Documente necesare:

  • Documentele necesare pentru soluționarea cererii de încasare a indemnizațiilor sunt:

    • declaratia persoanei asigurate cu privire la descrierea evenimentului si la cuantumul cheltuielilor efectuate
    • numarul politei de asigurare
    • actul de identitate (copie)
    • documente medicale care sa ateste diagnosticul si tratamentul urmat
    • facturi emise pe numele persoanei asigurate si chitante privind cheltuielile medicale sau de repatriere efectuate, inclusiv cele pentru produse farmaceutice (copia retetei eliberate de medicul curant si bonul fiscal eliberat de farmacie aferent achizitionarii medicamentelor)
    • in cazul tratamentului dentar, documentele medicale/facturile trebuie sa contina informatii privind dintii tratati si tratamentul aplicat
    • orice alte documente relevante pentru solutionarea cererii.

In cazul pretentiilor de rambursare a cheltuielilor de repatriere a corpului neinsufletit al persoanei asigurate, trebuie prezentat certificatul de deces al acesteia si documentele care sa ateste cauza, locul decesului si dovada efectuarii cheltuielilor pentru care s-a emis pretentia de rambursare (facturi si chitante emise si platite de persoana care solicita rambursarea cheltuielilor).

Întrebări frecvente - asigurare medicală de călătorie

In cazul acestei polite, asiguratorul plateste cheltuielile medicale sau de repatriere ca urmare a accidentarii imbolnavirii sau decesului asiguratului in timpul deplasarii in strainatate.Contractul de asigurare se incheie inainte ca asiguratul sa paraseasca tara, iar prima de asigurare trebuie platita integral, dupa care se va emite polita de asigurare. Asigurarea medicala poate fi incheiata de persoanele fizice sau juridice cu domiciliul in Romania.
In cazul produceri unuia din evenimentele asigurate, trebuiesc urmate cu strictete procedurile indicate de compania de asigurari. Primul lucru care trebuie facut este contactarea centrului de asistenta la numerele de telefon oferite de asigurator si prezentarea cu detalii complete a accidentului sau a bolii. Acesta va indruma asiguratul la cel mai apropiat spital sau institutie medicala autorizata, care poate ajuta in cazul prezentat.

Acestea sunt cheltuielile acoperite de majoritatea asiguratorilor:

  • tratament ambulatoriu;
  • medicamente prescrise de medicul avizat
  • spitalizarea (daca are loc intr-o institutie recunoscuta si recomandata de asigurator)
  • interventii chirurgicale (doar in caz de urgenta)
  • cheltuieli de transport
  • tratament stomatologic de urgenta (de obicei in polita este stipulata o suma de despagubire maxima)
  • repatrierea
In cazul in care asiguratul plateste direct sumele necesare acoperiri acestor cheltuieli, rambursarea se va face pe baza documentelor solicitate de asigurator. Acesta va trebui contactat intr-o perioada de timp cat mai scurta (de obicei intre 5 si 15 zile) de la intoarcerea in tara. In acest caz asiguratul va accepta exercitarea dreptului asiguratorului de a examina pe asigurat la o clinica din tara in care s-a incheiat contractul. Nu se ramburseaza cheltuielile facute in zone geografice sau perioade de timp care nu sunt inscrise in polita si nici cele pentru tratamente sau interventii efectuate in cazul unor boli sau afectiuni avute inaintea incheierii politei.
Asigurarea medicala de calatorii in strainatate se poate incheia pe maximum 12 luni.Polita este valabila pe perioada de timp inscrisa (intre 2 si 365 de zile) si pe zona geografica stabilita.